RSS

Winst maken met groene mode

Verken de succesfactoren van groen ondernemen in de modewereld.

Als er een bedrijfstak is die ruimte biedt voor verantwoorde productie, dan is het de modebranche wel. Maar de welwillende producent moet alert zijn: de keuze van textiel en verf, de zorg voor goede arbeids-omstandigheden en beperking van CO2 uitstoot.

Groene winst gaat over winst voor het milieu, maar ook over winst voor de betrokkenen, zoals de katoenboeren en de confectiearbeiders in verre oorden. Een onderneming is echter geen liefdadigheidsinstelling.  Vanaf het begin, de ontwerpfase, moet nagedacht worden over verantwoorde grondstoffen en productiemethoden. Dat is beste manier om een goede basis te leggen voor groen ondernemen.

Speciaal voor de nieuwe generatie modeondernemers organiseert stichting Elsewear op donderdag 4 september, in samenwerking met de Kamer van Koophandel Midden-Nederland, een platformmeeting met als thema ´Clean & Unique Profit´. Het doel van deze meeting is om samen de succesfactoren van groen ondernemen in de modewereld te verkennen.

De presentatie van Clean & Unique Profit is in handen van Cindy Pielstroom, ex-topmodel en onderneemster.

Wil je meer HappyNews?

We're on a mission to spread meaningful and happy content far and wide.
Probeer onze wekelijkse HappyNewsletter en zie het voor jezelf!

, ,

Reageer op dit bericht

Wil je weten hoe je een eigen afbeelding naast je reacties kan krijgen?