Fairfood International is gestart met de e-campagne ‘Play It Fair’. Met een applicatie op Facebook kunnen gebruikers in Fairfood’s online ‘Fairground’ een game spelen en samen met Fairfood campagne voeren voor meer duurzaamheid in de sojasector.
De ‘Fairground’
Binnen Fairfood’s online Fairground kunnen Facebook gebruikers een game spelen in een virtuele supermarkt, waarin zij ‘foute’ producten uit het schap moeten gooien. Daarna kunnen zij vrienden uitdagen de score te verbeteren.
Fairfood lanceert deze e-campagne met als doel Facebook gebruikers te activeren om zich in te zetten voor voedselzekerheid in ontwikkelingslanden. Het proces van productie en handel van dagelijkse voedsel- en drankproducten kent veel oneerlijke aspecten. Fairfood zet zich in voor de verbetering van wereldwijde arbeidsomstandigheden, een einde aan milieuschade en eerlijke wereldhandel. Daarom spoort de organisatie de voedingsmiddelenindustrie aan haar producten te verduurzamen. In de Fairground kan de Facebook gebruiker ook zélf actie ondernemen om Fairfood’s doelstelling kracht bij te zetten.
Website: www.fairfood.org
Reageer op dit bericht