RSS

Duurzaamheid steeds belangrijker voor consument

Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol in het koopgedrag, hoewel kwaliteit en prijs nog de meest bepalende factoren zijn. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Euromonitor.

Opgemerkt wordt dat kwaliteit voor 90 procent van de consumenten een bepalende factor is in de aankoopbeslissingen, gevolgd door het prijsniveau (86 %) en aanbevelingen (59,6 %). De milieuclaims van goederen en diensten realiseren een score van 52,8 %. Daarna volgen Fair trade-labels (50,8 %), duurzame productiemethodes (50,6 %) en de merknaam (49,1 %).

“Ondanks de recessie blijken factoren zoals duurzaamheid, gezondheid, voedselzekerheid in ontwikkelingslanden, dierenwelzijn en voedselveiligheid steeds belangrijker te worden in de aankoopbeslissingen van de consumenten,” merken de onderzoekers op.

Daarnaast bleek ook dat 51,6 % van de ondervraagden bereid zegt te zijn om extra te betalen voor natuurlijke producten, gevolgd door organische alternatieven (48,4 %), lokale productie (46,8 %), dierproducten uit vrijloop (46 %) en Fairtrade-labels (43,3 %).

Wil je meer HappyNews?

We're on a mission to spread meaningful and happy content far and wide.
Probeer onze wekelijkse HappyNewsletter en zie het voor jezelf!

, , , ,

Reageer op dit bericht

Wil je weten hoe je een eigen afbeelding naast je reacties kan krijgen?