De Duitse consumenten kochten het afgelopen jaar voor 400 miljoen euro aan fairtrade producten, 18% meer dan in 2010. Daarmee is 2011 het achtste jaar op rij waarin fairtrade groeide in Duitsland. De totale omzet, die behaald werd met fairtrade producten, is sinds 2002 verachtvoudigd.
Zo werd er het afgelopen jaar in Duitsland 8.800 ton fairtrade koffie verkocht, 22% meer dan in 2010. Het marktaandeel in dit segment ligt op zo’n 2%. De verkoop van fairtrade bananen steeg met 59% naar 11.862 ton. Dat komt overeen met een marktaandeel van 2,1%. Ook fairtrade bloemen werden veel verkocht. De Duitsers gaven hier 30 miljoen euro aan uit.
Het afgelopen jaar kwamen er 172 nieuwe fairtrade producten op de Duitse markt. Momenteel bieden hier 200 licentienemers zo’n 2.000 fairtrade producten aan. Producten met het fairtrade-keurmerk zijn bij zo’n 36.000 zaken verkrijgbaar.
april 28th, 2012 om
Waauw! Spectaculair! Goed zo, Duisters!
Als je nu nog je eigen volk een fair loon betaalt, (dus meer dan 3 euro per dag!) en daardoor de euro niet meer zo in gevaar brengt, dan zijn jullie een voorbeeld!
Doe zo verder op gebied van fair trade in de wereld, en begin ook aan een fair loon en faire arbeidsomstandigheden in je eigen land!