Bij steeds meer producten gaat PLUS volledig over op een verantwoord alternatief voor dezelfde prijs. PLUS schrapt daarbij vanuit eigen overtuiging zelf het minder verantwoorde alternatief uit het assortiment.
In de praktijk kopen consumenten vaak minder verantwoord dan zij eigenlijk zouden willen. Bij PLUS hoeft de consument voor veel producten niet meer actief de verantwoorde keuze te maken en er ook niet extra voor te betalen. Zo wordt het makkelijker om verantwoord boodschappen te doen.
Verantwoord boodschappen doen
Als consument doe je ongemerkt veel verantwoorde boodschappen bij PLUS. Dat is toch fijner boodschappen doen. Zo verkoopt PLUS alleen nog maar Fairtrade huismerk koffie, thee en chocoladerepen, bananen, ananassen en rozen. Alle eieren in het schap zijn vrije uitloopeieren. Veel huismerk zuivel is weidemelk of gemaakt van weidemelk. De Hollandse Beter Leven kip en al het kalfsvlees hebben het Beter Leven kenmerk. Eind 2013 is dit ook het geval voor het varkensvlees. Kortom: PLUS wordt steeds groener.
Verantwoorde visie
PLUS streeft naar een kwalitatief goed en veilig assortiment met, waar mogelijk, toegevoegde waarde op het gebied van eerlijke handel, duurzame productie en dierenwelzijn. Eind 2012 bleek uit de jaarlijkse EKO-tellingen van Milieudefensie al dat van alle retailers PLUS verreweg het grootste aanbod aan biologische én Fairtrade producten heeft.
september 8th, 2013 om
Goed plan. Ik zie de volgende PLUS supermarkt dan ook graag in Soest.