RSS

Topsporters steunen campagne van prins William om ivoorhandel te stoppen

do, jun 12, 2014

Wetenschap en Natuur

Sportlui als David Beckham, Andy Murray en Lewis Hamilton scharen zich achter een initiatief van de Britse prins William tegen de illegale handel in bedreigde dieren. Ze vragen hun fans voor welke kant ze supporteren: bedreigde diersoorten of de misdaadorganisaties die winst maken met stroperij.

De campagne wordt gelanceerd door United for Wildlife, een initiatief van de prins om verschillende grote milieuorganisaties te verenigen in de strijd tegen de illegale handel in bedreigde diersoorten. Die kan vooral welig tieren omdat hij grotendeels verborgen blijft, zegt de prins, en precies daarom is hij blij met de steun van bekende sporters om het probleem onder de aandacht te brengen.

Onder meer voetbalster David Beckham, tennisser Andy Murrey en Formule-1-piloot Lewis Hamilton scharen zich achter het initiatief en stellen hun fans de vraag “#WhoseSideAreYouOn“: aan welke kant sta je? De sportlui stellen de vraag op sociale media en grote sportmanifestaties.

“Overal ter wereld is de illegale handel in bedreigde dieren verantwoordelijk voor de slachting van duizenden dieren per jaar, waardoor enkele van onze meest geliefde diersoorten met uitsterven bedreigd zijn”, zegt prins William in een persbericht. “Onze kinderen zouden niet in een wereld zonder olifanten, tijgers, leeuwen en neushoorns moeten leven. Genoeg is genoeg. Het is tijd om te kiezen aan welke kant we staan: aan die van de ernstig bedreigde diersoorten of de criminelen die de dieren doden voor het geld.”

Beckham zegt vereerd te zijn deel uit te maken van zo’n belangrijke en krachtige campagne. “Ik geloof dat sport een cruciale manier is om thema’s onder de aandacht te brengen, en #whosesideareyouon is een perfect voorbeeld daarvan voor milieubescherming, iets waar we allemaal iets aan zouden moeten doen. Ik zal mijn steentje bijdragen en hoop dat zoveel mogelijk mensen met mij meedoen.”

Wil je meer HappyNews?

We're on a mission to spread meaningful and happy content far and wide.
Probeer onze wekelijkse HappyNewsletter en zie het voor jezelf!

, ,