Wereldwijd hebben consumenten vorig jaar bijna 5 miljard euro besteed aan Fairtrade producten. Dit is een stijging van 12% ten opzichte van 2010.
In Nederland steeg de retailwaarde van Fairtrade producten in 2011 met 24%. Engeland kende in dat jaar een groei van 12%. Recent bij Fairtrade aangesloten landen als Zuid-Afrika en Zuid-Korea lieten ook indrukwekkende verkoopcijfers zien.
De groei in verkoop van Fairtrade producten vond in alle belangrijke categorieën plaats: koffie met 12%, cacao met 14%, bananen 9%, suiker 9%, thee 8% en bloemen 11%.
In 2011 steeg het aantal Fairtrade gecertificeerde producentenorganisaties naar 991. Fairtrade producten komen inmiddels uit 66 landen inclusief nieuwkomers als Libanon en Oezbekistan.
augustus 12th, 2012 om
Helemaal super. We gaan voor de 100% 🙂
september 6th, 2012 om
ER is hoop, hoop, hoop!
We kunnen alleen maar hopen dat die producten ook echt fair zijn. Maar alleszins zijn ze beter dan de gewone oneerljke producten.
Bedankt, HappyNews, om dit te laten weten!